Jocs HABA: us expliquem com funcionen!

HABA és un dels fabricants de joguines més reconeguts al món educatiu. No només per la gran quantitat de joguines i jocs que han creat, sinó per la qualitat i disseny dels mateixos, tant a nivell conceptual com a nivell físic.

HABA_El frutal_2Hi ha poques marques al mercat amb un ventall tan impressionant de joguines i jocs pensats exclusivament per acompanyar als més petits en el seu desenvolupament i el seu aprenentatge. Segurament sigui aquesta la raó per la que tants centres escolars i tantes ludoteques els utilitzen de manera habitual.

És tanta la quantitat de jocs que tenen que moltes vegades en resulta difícil conèixer-los tots, i això és una pena, perquè ens podem perdre veritables joies. Així que hem pensat que podia ser una bona idea explicar-vos com funcionen alguns d’aquests jocs.

D’entre tots els que existeixen, avui hem escollit els que tenen més èxit en el món educatiu i, que a més a més, són “top ten” en vendes a la nostra botiga online de joguines.

Us els presentem:

EL FRUTAL (+3 anys)
Joc cooperatiu

HABA_El frutalCol·loquem el tauler i hi posem les fruites als arbres corresponents. Repartim les cistelles entre els jugadors.

Per torns tirem el dau. Si surt un color, recollim la fruita del color indicat al dau, i la posem dins la nostra cistella. Si surt una cistella, podrem triar quines dues fruites volem recol·lectar. I si surt el corb… posarem una peça (part del corb) en el puzle que està al centre del tauler.

Recollirem entre tots les fruites abans que el corb se les mengi?

ANIMAL SOBRE ANIMAL (+ 4 anys)
Joc d’apilar. Habilitat i estratègia. Pensament tridimensional.

HABA_Animal sobre animalCol·loquem el cocodril al centre de la taula i repartim els 7 animals a cada jugador.

Per torns tirem el dau i, si apareix el cocodril, posarem un dels nostres animals al costat del cocodril. Si surt el 1 o el 2, posarem 1 o 2 animals damunt del cocodril. La mà del dau indica que hem de donar-li un animal a un altre company perquè el col·loqui ell. L’interrogant farà que els altres jugadors decideixin quin animal posa el jugador que ha tirat el dau.

Guanya el primer que apila a tots els seus animals.

MONZA (+5 anys)
Joc de recorregut. Primeres estratègies amb seqüència de color.

004416_Monza_cajaCol·loquem els cotxes a la línia de sortida. Per torns tirarem els 6 daus de colors. Combinarem els colors de manera que puguem avançar per les caselles i arribar el més lluny possible.

Podem canviar de carril, sempre que tinguem el color corresponent en el dau. Podem avançar a un altre cotxe, però si arribem a una casella on hi ha un jugador, ocuparem el seu lloc i el farem retrocedir una casella.

Guanya el primer que arriba a la meta.

LA DANZA DEL HUEVO (+ 5 anys)
Joc d’habilitat i de reacció.

la-danza-del-huevo2Es col·loquen els ous al centre de la taula. Per torns tirem el dau vermell que ens indica l’acció que hem de realitzar: agafar o fer botar un ou, cantar Quiquiriqui!, fer un volt a la taula…

Cada vegada que s’aconsegueix un ou, tirem el dau blanc que ens indica on hem de col·locar-nos-el: Sota la barbeta, entre els genolls… I així jugarem totes les rondes fins que no quedin més ous per agafar.

Guanya el jugador que aconsegueixi aguantar més ous en el seu cos sense que li caiguin.

compartir groc

Expressa't!

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )